اصول تبلیغات مجازی:
موثرترین روش برای معرفی سنگ مصنوعی سمنت پلاست در عصر حاضر، تبلیغات در سایت های مختلف، رسانه های گروهی و شبکه ها ی اجتماعی می باشد.همچنین برای یک تبلیغات اینترنتی خوب نیازمند به عکس های مناسب از محصولات و فیلم های مراحل تولیدی یا اجرایی نصب و... برای معرفی بهتر می باشیم که مشتری بتواند آشنایی راحت تر و بهتری نسبت به محصولات سنگ مصنوعی تولید شده داشته باشد و بتواند نیاز مرتبط به کار خود را شناسایی کند.البته ناگفته نماند که تبلیغات منطقه ای مانند بیلبوردها و تی وی های شهری هم برای معرفی سنگ مصنوعی موثر میباشد.
ارتباط با مهندسین ساخت و ساز و شغل های مرتبط با سنگ های ساختمانی:
امروزه بدلیل روند رو به افزایش ساخت و ساز و استفاده از سنگ های متنوع در ساختمان ها، معرفی سنگ مصنوعی به مهندسین ساخت و ساز و افرادی که با این مهندسین و این حرفه که مرتبط به ساختمان می شود در تماس هستند مانند: عرضه کنندگان کاشی و سرامیک، سنگ ساختمانی و مصالح ساختمانی یکی از روش های تاثیر گذار در معرفی و بازاریابی سنگ مصنوعی می باشد.
ایجاد نمایشگاه و شو روم ها (Show Room) سنگ مصنوعی
تاسیس فروشگاه در مراکز اصلی شهر و همچنین جذب مشتری برای سنگ مصنوعی از این طریق امکان پذیر می باشد.
جذب مشتریان خرده و حذف واسطه و کسب سود بیشتر از اهداف این بخش می باشد.
گام های بعدی:
روش فروش سنگ مصنوعی به دو صورت می باشد: 1) فروش سنگ مصنوعی حضوری 2) فروش سنگ مصنوعی غیر حضوری
1)حضوری: شرایط ایجاد نمایشگاه یا Show Roomمناسب سنگ مصنوعی که باعث جلب مشتری می شود و مشتری با لمس سنگ مصنوعی سمنت پلاست نوعی ارتباط با جنس و کیفیت آن برقرارمی کند که می تواند کمک بزرگی برای فروش باشد.
2)غیر حضوری: مشتری از طریق شبکه های اجتماعی و اینترنت نمونه سنگ مصنوعی را دیده و همچنین در رسانه های گروهی (شامل کانال تلگرام مخصوص شرکت که تمامی نمونه های کار شده در آن باشد) نمونه های کار شده را دیده ودر ابتدا ارتباط دیداری برقرار می کند و اولین تماس را با فروشنده می گیرد.حال نوبت فروشنده است که با انجام مهمترین قسمت خرید غیر حضوری این کمک را به مشتری برساند که با ارسال نمونه های مدنظر مشتری بتواند ارتباط ثانویه (یعنی لمس محصول) که باعث ایجاد حس اعتماد به کیفیت محصول می باشد را برای مشتری ایجاد نماید و مشتری را به حس یقین برساند.
در هر دو روش توضیحات زیر لازمه ی معرفی سنگ مصنوعی سمنت پلاست به مشتری می باشد:
معرفی محصول سنگ مصنوعی به مشتری شامل مشخصات فنی ، ارتباط دادن مشتری با سنگ مصنوعی ، توضیحات راجع به تنوع رنگ و طرح، جلب اعتماد مشتری به سنگ مصنوعی از لحاظ قیمت و کیفیت در حالات مقایسه ای با سنگ های طبیعی و دیگر سنگ ها و توضیحات راجع به معایب و مزایا سنگ مصنوعی
- شناسایی نیاز مشتری که برای چه قسمتی از ساختمان می خواهد.
- هماهنگی نوع طرح و رنگ که به عنوان مثال بعضی از سنگ مصنوعی دارای ابعاد ریزتر هستند برای نمای داخلی و بعضی دیگر از نمونه سنگ مصنوعی دارای ابعاد درشت تر هستند برای نمای خارجی ساختمان مناسب هستند.
خدمات پس از فروش تنها راه ماندن در گردانه رقابت
فروش یک فروشنده پایان کار او نیست بلکه آغاز راه یا کار اوست.برای خریدهای بعدی مشتری و همچنین معرفی محصولات به دیگران و انتقال حس رضایت مشتری به افراد و گروه های دیگر در اقوام و آشنایان.یک فروشنده ی کارآموخته بعد از فروش حتما باید روش نصب سنگ مصنوعی و کارهای جانبی(مانند: بندکشی و رزین کاری و ...) را به مشتری توضیح دهد تا خدایی نکرده مشکلی بعد از نصب پیش نیاید که نارضایتی مشتری را بعد از نصب به همراه داشته باشد.